1

The Dog Days Are Over


-advertentiepositie-



The Dog Days Are Over

» Let op: deze activiteit is voorbij «

De Amerikaanse fotograaf Philippe Halsman zei in 1958: “When you ask a person to jump, his attention is mostly directed toward

De Amerikaanse fotograaf Philippe Halsman zei in 1958: “When you ask a person to jump, his attention is mostly directed toward the act of jumping and the mask falls so that the real person appears.” Dat nam Jan Martens serieus. Hij maakte een mathematische, dynamische, vermoeiende choreografie, zo ingewikkeld dat de dansers wel fouten moeten maken. Een uitputtingsslag voor zes ijdele wezens, strevend naar perfectie. 

Zo wil de voorstelling het publiek aanzetten tot nadenken over de rol van dans en kunst. Over de perceptie van dansers, choreografen, publiek en politiek. Wat is de dunne lijn tussen kunst en entertainment? Wat is artistieke integriteit? Waarom kijken we graag naar dans? Willen we de intensiteit of de schoonheid ervaren die in het gewone leven niet aanwezig zijn? Is hedendaagse dans striptease voor de upperclass?

Jan Martens (België 1984) studeerde aan de Fontys Dansacademie in Tilburg en het Artesis Koninklijk Conservatorium in Antwerpen, waar hij in 2006 afstudeerde. Hij werkte als performer met onder anderen Koen De Preter, United-C, Mor Shani en Ann Van den Broek. In 2009 begon hij met zijn eigen choreografisch werk. Martens maakte al eerder een kort werk waarin de sprong centraal staat: Pretty perfect, gemaakt in opdracht van Dansateliers voor Conny Janssen Danst.

 Bezoek www.rotterdamsuitburo.nl

The Dog Days Are Over
Leuke foto beschikbaar? Stuur er eentje op naar redactie@dagjeweg.nl.