Met werk uit ruim vijf decennia, verdeeld over meerdere verdiepingen, gaat de tentoonstelling Anti-Fashion dieper in op Shermans fascinatie voor mode en de wisselwerking tussen haar vrije werk en opdrachten uit de modesector. Sinds de jaren tachtig werkt ze regelmatig samen met beroemde modehuizen als Comme des Garçons, John Galliano en Balenciaga en tijdschriften als Vogue, Interview en Harper’s Bazaar. Zonder belangstelling voor glamoureuze modefotografie, maakt ze provocerende foto’s van personages die nauwelijks mooi te noemen zijn. Zo stelt ze gevestigde schoonheidsidealen ter discussie.
In haar foto's bekijkt Cindy Sherman (geb. 1954) identiteit als een concept en onderzoekt ze manieren waarop vrouwen in de massamedia worden afgebeeld. Sinds de jaren zeventig staat ze model in haar eigen werk. Geschminkt, verkleed en vermomd neemt ze steeds andere gedaantes aan. Geïnspireerd door het eindeloze aanbod van visuele clichés in films, mode, kunstgeschiedenis, tijdschriften, op televisie en het internet. Ze vergroot stereotypes uit tot het absurde en groteske om vastgeroeste ideeën over gender, schoonheid en veroudering bloot te leggen. Steeds opnieuw onderzoekt Sherman de dominante beeldcultuur met een kritische blik. Altijd in lijn met de tijdgeest blijft ze de kijker verrassen met haar personages en onderwerpen. Met humor en intelligentie houdt ze ons een spiegel voor.
Verder werpt de tentoonstelling Early Works 1975 – 1980 haar licht op enkele van Shermans belangrijkste drijfveren en ideeën. Het omvat experimentele werken uit haar studententijd en haar iconische reeks Untitled Film Stills, waarmee ze eind jaren zeventig internationaal doorbrak.