Garage Stills valt op door het verrassende kleurgebruik. Tijdens het bezoek van de kunstenaar aan verschillende traditionele autogarages, van Amsterdam tot Sri Lanka, verkent ze deze wonderlijke ruimtes door met de intrigerende en persoonlijke objecten die ze er aantreft ter plekke een stilleven te creëren. Deze serie kan worden gezien als de voorloper van Fringe Nature, waarin Jacquie Maria Wessels haar lens op de woekerende natuur richt in de directe omgeving van de garages. De schaarse stukjes natuur doen denken aan de modernistische strijd tussen natuur en stedelijke ruimten. Het meta narratief van deze werken verwijst naar de huidige veranderingen in de auto-industrie waarbij de relatie tussen milieu en technologie in beeld komt.
In Dubious Appeal gaat Wessels verder in haar onderzoek naar het spanningsveld tussen natuur en industrie. De bloemen, kleuren en vormen in deze poëtische composities verleiden de kijker - maar hebben tegelijkertijd iets dreigends. Er wordt gespeeld met de (onderbewuste) aantrekkingskracht van verleidelijk vormgegeven verpakkingsmateriaal met patronen en tinten geïnspireerd op de natuur. Niet alles is wat het lijkt in deze soms donkere analoge foto's. Wat eruitziet als bloemen, zijn dat misschien niet. Materiaal dat bestemd is om te worden weggegooid, bevindt zich tussen figuratieve tegenhangers.
Memory Master heeft een soortgelijke beeldtaal als Fringe Nature en Dubious Appeal in de schilderachtige beelden en afbeeldingen van de natuur. Deze op wapperende zijden werken, vertegenwoordigen echter de herinnering aan plaatsen waar je misschien bent geweest. De bijna mysterieuze impressionistische beelden doen denken aan verdwijnende herinneringen. De Memory Master Tree Installatie 2021, speelt met het idee dat herinneringen door de bomen kunnen worden gevangen als getuigen van wat er is gebeurd. Sinds 1988 maakt Wessels deze serie die ze vastlegt met een analoge 35mm camera.