Virtuoze, meeslepende, ingetogen en schrijnende concertstukkenDebussy, Ligeti, Kerkelov, Liszt, Chopin, Shalygin
Oorspronkelijk bedoeld als technisch oefenmateriaal, toont Antonii Baryshevskyi dat etudes ook wonderschoon kunnen zijn. Chopin, Liszt en Debussy maakten van etudes virtuoze concertstukken, die Baryshevskyi combineert met eigentijdse werken van Svyatoslav Lunyov en Maxim Shalygin. En dan blijkt dat een etude niet alleen technisch uitdagend, maar ook ingetogen en kwetsbaar kan zijn.
De eerlijke eenvoud in de Fetus Etudes van Shalygin, soms schrijnend en pijnlijk, raakt je recht in het hart. Met de muziek en hun Oekraïense achtergrond als raakvlakken halen Shalygin en Baryshevskyi het beste in elkaar naar boven. Sinds Baryshevskyi zijn thuisland is ontvlucht, brengt hij Oekraïense muziek internationaal onder de aandacht.Claude Debussy Etude nr. 1 ‘Pour les cinq doigts (d'après Monsieur Czerny)’
Claude Debussy Etude nr. 11 ‘Pour les arpèges composés
György Ligeti Arc-n-ciel
György Ligeti Étude Fem
Peter Kerkelov Evening uit Anthems of day and night
Svyatoslav Lunyov Adieu uit Etudes
Franz Liszt Etude de Concert nr. 1 ‘Waldesrauschen’
Franz Liszt Chasse-neige uit Études d'exécution transcendante
Frédéric Chopin Étude op. 10 nr. 3 in E
Frédéric Chopin Étude op. 10 nr. 12 in c
Maxim Shalygin Fetus Etudes
- Angel
- Au vent sur la pointe des pieds
- TO ALL ALIVE
- TO ALL IN LOVE
- TO ALL RESURRECTED