Meestgehoorde klacht in onderzoek TempoTeam
archief oud artikel 5 november 2007 Nederlanders ergeren zich tijdens horecabezoek het meest aan slechte omgangsvormen van het personeel. Dat blijkt uit een onderzoek dat uitzendbureau TempoTeam liet uitvoeren door onderzoeksbureau Interview/NSS.
De klacht is te vinden in de opgestelde top-10 van de meest voorkomende ergernissen in de horeca. Ook personeel dat te weinig interesse, passie en toewijding heeft, scoort hoog: terug te vinden op de tweede plaats. Ook dat horecapersoneel te weinig aandacht schenkt aan de gast, is een veelgehoorde klacht (plaats drie). Andere bronnen van ergernis die op de lijst prijken zijn: wachten, het personeel is niet snel genoeg, een vieze locatie, onvriendelijk personeel, aankleding en ambiance slecht, niet-verse producten en overlast van andere gasten.
"Het onderzoek geeft de branche duidelijke criteria om de gastvrijheid aan te scherpen. Het personeel speelt hierin een cruciale rol; van hen wordt verwacht dat zij vriendelijk zijn en goede omgangsvormen hebben", aldus de toelichting van Peter Hulsbos, algemeen directeur van Tempo-Team. In totaal werkten 464 horeca- en cateringondernemers en 533 gasten mee aan het onderzoek van TempoTeam en Interview/NSS.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 5 november 2007 - 1038