Zeventig procent geeft NS een zeven of hoger
archief oud artikel 25 januari 2008 Treinreizigers zijn steeds tevredener over de Nederlandse Spoorwegen. Dat blijkt uit onderzoek van het het ministerie van Verkeer en Waterstaat, consumentenorganisaties en de NS.
Vorig jaar gaf zeventig procent van de reizigers de NS de dienstverlening een zeven of hoger, meldt reizigersorganisatie Rover. Het jaar ervoor was dat 68 procent. In 2001 was er een dieptepunt: toen vond maar 45 procent van de treingebruikers de Nederlandse Spoorwegen minimaal een zeven waard.
Betrouwbaarder
Ook over het op tijd rijden is de treinreiziger steeds beter gestemd, zo blijkt. Was in 2006 nog 39 procent tevreden, in 2007 steeg dat cijfer naar 45 procent. "De geheel vernieuwde dienstregeling, die in december 2006 is ingevoerd, blijkt dus inderdaad tot een betrouwbaarder treindienst geleid te hebben", aldus Rover.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 25 januari 2008 - 390