FrissFruit-campagne confronteert bezoekers met gezonde voeding
archief oud artikel 7 april 2008 Lisse, Zuid-Holland Aardbeien, bessen en frambozen in plaats van een vette hap. De strijd tegen overgewicht heeft een nieuwe variant gekregen; het publiek in de Nederlandse pretparken moet aan het fruit.
Paul Rosenmöller, voorzitter van Convenant Overgewicht, staatssecretaris Frank Heemskerk en Keukenhof-directeur Piet de Vries bereidden zaterdag in de Keukenhof aardbeiensoep voor het publiek. Daarmee gaven de drie hoge heren het startsein voor de FrissFruit-campagne. Een actie die het pretparkpubliek moeten laten kennismaken met gezonde voeding. Een tiental pretparken, waaronder de Keukenhof, Walibi World, Madurodam en Duinrell, doen mee aan de campagne.
Fruit
Als het aan de pretparken en overheid ligt, is het vertrouwde beeld van friet met frikadel etende gezinnetjes binnenkort verleden tijd. Met klinkende namen als soups, wraps, smoothies, bites, salads en drinks worden bezoekers geconfronteerd met voedsel waarin fruit is verwerkt. Het publiek kan van april tot en met oktober in de attractieparken gratis genieten van 'versnaperingen bereid met aardbeien, bessen, frambozen en bramen'. Bovendien kunnen bezoekers een folder met recepten inclusief geluksnummer mee naar huis nemen. Wie geluk heeft, wint een blender of een dagje uit naar het pretpark.
Verantwoordelijkheid
Staatssecretaris Heemskerk prees de attractieparken dat ze hun medewerking verlenen aan de FrissFruit-campagne. "Naast het bieden van een leuk dagje uit hebben de parken ook een belangrijke educatieve functie. Juist omdat ze sterk gericht zijn op kinderen en gezinnen. Dit initiatief schept maatschappelijke verantwoordelijkheid. Met hun inzet voor gezondere voeding pakken de parken dat goed op."
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 7 april 2008 - 1063