22,5 miljoen vragen voor Q-go in 2008
archief oud artikel 9 juli 2008 Met de zomer in de bol is de Nederlander massaal opzoek gegaan naar de beste vakantietips. Websites worden geraadpleegd en via zoekfuncties stellen mensen allerlei vragen die dikwijls lachwekkend zijn. Daarom heeft Q-go, leverancier van natuurlijke taaltechnologie, de afgelopen maand een top 10 van leukste vakantievragen en -opmerkingen samengesteld.
Variëteit
“In onze centrale database komt een grote variëteit aan vragen binnen; Q-go verzamelt de vragen in een vergaarbak en met behulp van onze natuurlijke taaltechnologie stemmen we de vragen af op de menselijke taal”, zegt Marcel Smit, algemeen directeur van Q-go. “Zoals uit deze top-10 blijkt, zijn niet alle vragen te beantwoorden.” Tot nu toe kwamen er bij Q-go in 2008 ruim 22,5 miljoen vragen binnen.
Hieronder volgt een greep uit de 22,5 miljoen vragen die in 2008 gesteld werden. Het zijn de tien meest ludieke vragen die Q-go hoogstwaarschijnlijk moeilijk kon beantwoorden.
- Mag ik vliegen met schulden?
- Ik heb nog nooit gevlogen, zou ik vliegangst hebben?
- Waar moet ik naartoe op vakantie, heeft u een tip?
- Can I wear jeans in business class?
- In wat voor doos kan ik mijn moeder verzenden naar het buitenland?
- Ik ben Portugees. Heb ik kans?
- Wat is jullie Hotmail-adres?
- Wat als ik tijdelijk op een camping moet wonen in verband met een echtscheiding?
- Bedankt voor de handdoek, mijn hele was is lichtblauw!
- blondeerpoeder kwaad bij een zwangerschap?
Toonaangevend
Q-go is opgericht in 1999 en uitgegroeid tot een toonaangevende Europese aanbieder van oplossingen voor Natural Language Search. Met deze oplossingen verbeteren banken, verzekeraars, pensioenverzekeraars, telecombedrijven en logistieke dienstverleners hun online klantenservice en klanttevredenheid en verlagen zij hun kosten. KLM, SNS, Interpolis, Fortis, ING, Telefonica, Deutsche Post en Caja Madrid zijn een aantal grote bedrijven die gebruik maken van de technologie van Q-go.
Intelligent
De intelligente, op taaltechnologie gebaseerde software die Q-go ontwikkelt, zorgt ervoor dat klanten via de website van een bedrijf als KLM direct relevante antwoorden krijgen op al hun vragen. Iedere bezoeker krijgt na twee muisklikken een antwoord op zijn vraag of een wedervraag. Online, en in hun eigen taal.
Scheermesje
Wil een klant van de KLM bijvoorbeeld weten of hij een scheermesje in zijn handbagage mee mag nemen, dan formuleert hij in het zoekbalkje zijn vraag. De technologie van Q-go analyseert en interpreteert de vraag en de klant krijgt een 'matchvraag' terug ter controle. Hij kiest de juiste vraag en komt direct uit bij het goede antwoord.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 9 juli 2008 - 680