De nieuwe en vernieuwde musea moeten de trekpleisters worden.
archief oud artikel 20 november 2008 Amsterdam, Noord-Holland Komend jaar gaat Amsterdam Toerisme & Congres Bureau, ATCB, extra hard aan de slag met het promoten van onze hoofdstad in het buitenland. Amsterdam wil meer toeristen trekken uit Duitsland, België en Engeland. De (op)nieuw te openen musea moeten de trekpleisters worden, dit blijkt uit het Marketingplan van het ATCB dat zij op 18 november presenteerde.
Amsterdam Toerisme & Congres Bureau denkt dat de nieuw te (her)openen musea de toeristen naar Amsterdam haalt. In 2009 zal de Hermitage Amsterdam en het Stedelijk Museum open gaan voor publiek. Filmmuseum op de IJ-oever is vanaf 2010 te bezoeken. En in 2011 opent de Chocoladefabriek bij het Centraal Station haar deuren voor het publiek. En als klap op de vuurpijl zal, naar verwachting, in 2013 het nieuwe Rijksmuseum open gaan.
Wie denkt dat dit marketingplan een reddingsplan is, heeft het mis. Tussen 2003-2007 overnachtten er 16 procent meer toeristen in Amsterdam, met een totaal aantal toeristen van 8,8 miljoen. De vakantiegangers gaven ook 35 procent meer uit, met een totale omzet van 5,5 miljard euro. De werkgelegenheid nam dankzij het toerisme met 24 procent toe.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 20 november 2008 - 1124
Activiteiten H'ART Museum
Nu te bezoeken
Winterfeest
Vier de winter bij H'ART Museum met het Winterfeest! Sfeervolle live muziek, een betoverde tuin vol lichtjes, creatieve workshops en tijdloze filmklassiekers. Uiteraard met warme chocolademelk in...
Happy Birthday Amsterdam
Amsterdam is jarig, en dat viert H’ART Museum met een cadeau aan de stad: de gloednieuwe tentoonstelling Happy Birthday Amsterdam