door

Zwolle Marketing weet hoe het werkt

Veel extra toeristen voor hoofdstad van Overijssel

archief oud artikel 14 september 2009 Zwolle, Overijssel De dertig grootste steden van Nederland zagen het aantal toeristische bestedingen het afgelopen jaar met drie procent dalen. Zwolle niet, daar stegen de bestedingen met acht procent.

Hoofdreden is misschien wel Zwolle Marketing. Dit Regionaal Bureau voor Toerisme komt voort uit kleinere toeristische organisaties. Nu het marketingteam van veertig werknemers samenwerkt, kunnen grotere campagnes worden gehouden, die nog doeltreffender zijn. Een voorbeeld is: 'Vechtdal Overijssel, alle tijd'.

In totaal steeg het aantal overnachtingen in Zwolle en omgeving met dertien procent naar ruim drie miljoen. De bestedingen vlogen omhoog van 66 naar 73 miljoen. Dit kwam overigens niet alleen door Zwolle Marketing. Zwolle stond vorig jaar in de landelijke schijnwerpers als Hoofdstad van de Smaak. Ook het project 'Het geheim van graaf Sassendonk' kon rekenen op veel bezoekers.

Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 14 september 2009 - 271

Dit past bij 'Zwolle Marketing weet hoe het werkt'