door

Amsterdam bezoeken, Holland zien

Nieuwe toeristische campagne van start

archief oud artikel 6 november 2009 Amsterdam, Noord-Holland Metropoolregio Amsterdam hoopt met de campagne 'Amsterdam bezoeken, Holland zien' meer bezoekers naar de hoofdstad en haar omgeving te lokken.

Gisteren gaf staatssecretaris Frank Heemskerk van Economische Zaken het startsein voor de campagne. Met een subsidie van twee miljoen euro moeten de komende jaren meer toeristen naar de metropoolregio Amsterdam komen. Deze regio strekt zich uit van Uitgeest tot 't Gooi, en van Zandvoort tot Lelystad. In de hoofdstad hoopt de campagne te zorgen voor 6% meer bezoekers in 2015, in de hele regio moeten er in 2015 20% meer toeristen komen.

"Amsterdam is dé toegangspoort tot Nederland. Dus wat goed is voor Amsterdam is goed voor het hele land", legt Heemskerk uit. "Met een subsidie van twee miljoen euro voor dit project biedt Economische Zaken de helpende hand, maar ondernemers en regionale overheden zullen het vooral zelf moeten doen. Gezien de vaart die er al zit in ‘Amsterdam bezoeken, Holland zien' heb ik er alle vertrouwen in dat het wel goed komt."

Het programma is heel erg breed. Zo wordt er een Italiëfestival gehouden in 2010, worden er nieuwe vaar- en fietsroutes ontwikkeld en wordt het OV duidelijker in kaart gebracht. Daarnaast realiseert het programma vijftienduizend extra hotelkamers voor toeristen. Natuurlijk komt er ook een stukje promotie en marketing bij kijken.

Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 6 november 2009 - 307

Dit past bij 'Amsterdam bezoeken, Holland zien'