Stedelijk Museum drie jaar gesponsord door supermarktconcern
archief oud artikel 27 november 2009 Amsterdam, Noord-Holland Kan een museum zonder subsidies en sponsors? Misschien, maar dat is slechts weggelegd voor een klein deel van alle musea in Nederland. Zo heeft het Stedelijk Museum in Amsterdam nu een sponsor gevonden in de vorm van Ahold. Het supermarktconcern tekende een sponsorcontract voor drie jaar.
Directeur Gijs van Tuyl laat aan persbureau ANP weten content te zijn dat bedrijven nog een sponsorovereenkomst met een kunstinstelling durven aangaan in deze tijd. "Dat geeft ons het vertrouwen dat ook andere bedrijven het belang zullen onderschrijven om het Stedelijk te steunen, nu we ons opmaken voor de heropening aan het Museumplein", legt de directeur uit.
Ook Ahold is blij met deze samenwerking. "Dit past in ons beleid om de gemeenschappen waarin we actief zijn, te ondersteunen'', vertelt Ahold-bestuurslid Peter Wakkie. "We zien ernaar uit om op deze wijze onze banden met de stad Amsterdam verder aan te halen."
Het Stedelijk Museum opent volgend jaar haar deuren aan het Museumplein in Amsterdam. De collectie van het museum voor moderne kunst is dan weer voor iedereen te bezichtigen.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 27 november 2009 - 233