Inbraken blijken onderdeel van een publiciteitsstunt
13 januari 2010 bijgewerkt: 30 juli 2015 De inbraken van maandagnacht in vier Nederlandse musea blijken een publiciteitsstunt. Bij de inbraken werd het eigen werk van jonge kunstenaars opgehangen. Kunstbende – de wedstrijd voor jong creatief talent – bedacht de actie in samenwerking met de musea en 101.TV.
In de hoop dat de stunt massaal opgepikt zou worden, stuurde Kunstbende video's van de inbraken naar de media. Want volgens Kunstbende is het de hoogste tijd voor jong talent. En dat hoort in een museum. De vier musea, die de actie steunden, zijn het Bonnefantenmuseum, het Groninger Museum en museum De Fundatie en het Stedelijk Museum Amsterdam.
In een eerdere reactie lieten de musea weten dat zij niets met de inbraken te maken hadden. Het tegendeel is nu gebleken.
Bekijk de onthulling op 101.TV. (BNN)
Kunstbende is een jongerenorganisatie voor talentontwikkeling. Belangrijkste onderdeel van de organisatie is de jaarlijkse wedstrijd voor jong talent in acht verschillende categorieën.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2015-07-30 13:10:03 · Gepubliceerd: 13 januari 2010 - 209