Bijzondere koffie is een lifestyle-concept
archief oud artikel 21 januari 2010 Utrecht, Utrecht Koffieliefhebbers wisten het al lang: er gaat niets boven Starbucks. Eén slok uit de grote witte mokken met groen logo en het is alsof een engeltje op je tong piest. De winstcijfers van de koffieketen zijn dan ook zeker om over naar huis te schrijven.
In het eerste kwartaal vanaf vorig jaar juni heeft Starbucks een nettowinst behaald van 241,5 miljoen dollar. In dezelfde periode een jaar eerder bedroeg de winst 64,3 miljoen dollar. Dat heeft het Amerikaanse concern woensdag bekendgemaakt. Deze enorme winstvooruitgang is vooral te danken aan een vorig jaar doorgevoerde reorganisatie. Het concern sloot negenhonderd vestigingen.
Utrecht Centraal
De eerste Starbucks-vestiging werd geopend in 1971 in Seattle. Schiphol was de plek waar de eerste Nederlandse Starbucks-vestiging haar thuis vond. Inmiddels zijn de stations Utrecht Centraal, Leiden Centraal en Amsterdam Centraal ook voorzien van de heerlijke koffie. Rotterdam Centraal krijgt in het voorjaar van 2010 een eigen Starbucks-winkel.
Lifestyle-concept
Een kopje Starbucks-koffie is niet zomaar koffie. Starbucks' director of communications Hans van Bochove vertelt tegen de website Molblog: "Starbucks is een lifestyle-concept. Centraal staat de kwaliteit van koffie. Daarnaast: van alle koffie-inkopers betalen wij de kleine boeren het meest. We nemen alleen genoegen met de beste kwaliteit koffie: bijvoorbeeld de beste bonen en drie procent van de oogst. We werken op een duurzame manier."
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 21 januari 2010 - 3260