Consumenten vinden Landal #klantvriendelijk
archief oud artikel 3 november 2010 Toerisme Landal Greenparks is het meest klantvriendelijke bedrijf van het jaar. Dit blijkt uit onderzoek onder 2500 consumenten. De ANWB werd tweede en supermarktketen Jumbo derde.
De commercieel directeur van Landal Greenparks, Bas Hoogland, was al erg blij met zijn nominatie. "Wij zijn erg blij met de nominatie als meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland. Overigens hebben wij het altijd over 'gasten' in plaats van klanten. Wellicht een nuanceverschil, maar het voelt wel wat anders in onze beleving."
Winnaar
De ondervraagde consumenten moesten vragen beantwoorden over bedrijven waar zij klant van zijn. Lossen ze fouten tijdig op, zijn ze goed bereikbaar, komen ze beloftes na, tonen ze flexibiliteit, en bieden ze relevante informatie? Hieruit ontstond een lijst van tien klantvriendelijke bedrijven. Uiteindelijk kwam Landal Greenparks als winnaar uit de bus.
Klantenservice
"De genomineerde organisaties onderscheiden zich vanwege goede antwoorden via internet en gerichte aanpak van klantenservice", zegt Bart Götte, directeur van MarketRespons, het bureau dat het onderzoek uitvoerde.
Naast Landal Greenparks, de ANWB en Jumbo waren ook bol.com, DA, Etos, Hema, Ikea, Intratuin en Univé genomineerd.
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 3 november 2010 - 281