Rijksmuseum Twenthe houdt bezoekers voor de gek #KitKat
archief oud artikel 5 januari 2011 Cultuur Enschede, Overijssel Het Rijksmuseum Twenthe heeft haar bezoekers goed voor de gek gehouden. Een groot rood doek leek een bijzonder abstract kunstwerk, maar bleek niets meer dan een reclame voor candybarmerk KitKat.
Met een camera werden deze kerstvakantie de eerste reacties gefilmd van mensen die nietsvermoedend het rode doek bekeken en toen ontdekten dat ze flink in de maling werden genomen. Onder het werk hangt namelijk een bordje met daar op de tekst Have a Break, Have a KitKat.
"Het Rijksmuseum Twenthe staat altijd open voor nieuwe gedachtes en invloeden", vertelt directeur van het museum, Lisette Pelsers. "In de tijd van bezuinigingen willen we de discussie op gang brengen over de commerciƫle activiteiten van het museum." Ook krijgt het museum een kleine financiƫle bijdrage voor het ophangen van het doek. "Maar het doek is vooral om even een glimlach te toveren op het gezicht van onze bezoekers", vertelt Pelsers.
Reacties van bezoekers
Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 5 januari 2011 - 196