door

NS en ProRail zeggen sorry

"We hebben gefaald"

archief oud artikel 20 januari 2011 Toerisme Den Haag, Zuid-Holland De Nederlandse Spoorwegen en Prorail geven eindelijk toe dat ze hebben gefaald in de winterperiodes. Topmannen van NS en ProRail boden in de Tweede Kamer hun excuses aan.

"Ten opzichte van vorig jaar hebben wij verbeteringen laten zien maar de verwachtingen, ook gewekt door reclamespotjes, niet kunnen waarmaken", gaf topman Bert Meerstadt van NS toe. Hij vertelde dat voor een hoorzitting in de Tweede Kamer over de problemen op het spoor tijdens de sneeuwperiodes. Afgelopen december leidde sneeuwoverlast tot enorm veel uitval van treinen en gebrekkige reizigersinformatie daarover. Kamerleden willen dat dat nooit meer gebeurt.

Informatievoorziening

Volgens deskundigen moet NS voortaan informatie geven over de dienstregeling. De NS staat namelijk het dichtste bij de reizigers. ProRail moet zich bezig houden met het verzamelen van gegevens.

"De verwachtingen hebben we niet kunnen waarmaken."
Lees meer nieuws over de NS op DagjeWeg.NL.

Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 20 januari 2011 - 141

Dit past bij 'NS en ProRail zeggen sorry'