door

Citroën sponsor Van Gogh Museum

Frans automerk sponsor van exposities Picasso in Parijs

archief oud artikel 25 februari 2011 Cultuur Amsterdam, Noord-Holland Autofabrikant Citroën is de hoofdsponsor van de nieuwe tentoonstelling 'Picasso in Parijs, 1900-1907' in het Van Gogh Museum.

Citroën en Picasso, wat heeft dat met elkaar te maken? Citroën maakt sinds een aantal jaren het model 'Picasso', blijkbaar een ietwat kunstzinnige auto. De autofabrikant werd gestrikt als hoofdsponsor van de tentoonstelling 'Picasso in Parijs, 1900-1907' dat van 18-02-11 tot 29-05-11 in het Van Gogh Museum te zien is.

Boos op de regering

In dagblad Trouw staat vandaag een interessant interview met Axel Rüger, directeur van het Van Gogh museum. Hij is natuurlijk blij met de sponsor, meer laat zich nogal boos uit over de Nederlandse regering. Rüger vindt het slecht dat de Nederlandse overheid steeds zit te klagen over hoeveel belastinggeld de kunstsector kost en dat musea zelf wat zakelijker moeten zijn. "In feite spreekt de overheid uit geen vertrouwen meer te hebben in de kunstsector. Maar waarom zouden anderen er dan nog in willen investeren?"

De overheid heeft blijkbaar geen vertrouwen in de kunstsector

Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 25 februari 2011 - 326