door

Nieuwe dienstregeling NS geen verbetering

Op tijd rijden nog steeds grootste probleem spoorwegmaatschappij

archief oud artikel 16 juli 2007 Treinreizigers lopen nog te vaak vertraging op, blijkt uit het klantentevredenheidsonderzoek van de NS en consumentenorganisaties. De invoering van de nieuwe dienstregeling heeft volgens reizigersorganisatie Rover niet geleid tot betere punctualiteit.

Treinen die te laat op het station aankomen zijn volgens Rover nog steeds het grootste probleem. Hoewel het aantal ontevreden treinreizigers daalt, is het overgrote deel (57 procent) nog niet tevreden over de punctualiteit. Ook de nieuwe dienstregeling brengt volgens de reizigersvereniging geen verbetering. “Het is nu ruim een half jaar geleden dat NS de opzet van de dienstregeling drastisch veranderde, maar dat heeft niet geleid tot een stijging van de punctualiteit.” Over de informatieverzorging bij vertragingen klaagt meer dan de helft (51 procent) van geïnterviewden.

Veiligheid

Reizigers zijn overigens wel tevreden over de sociale veiligheid en de kans op een zitplaats. De klanten zijn op dit moment even tevreden als in 2000. 69 procent van hen geeft de NS een 7. In dat jaar steeg het aantal vertragingen sterk en klaagden steeds meer treinreizigers, aldus Rover. “Vanaf 2003 is de punctualiteit en het klantoordeel weer gestegen. De laatste jaren zit er echter weinig verbetering meer in.”

Nieuws - Laatst gewijzigd: 2011-05-09 10:46:50 · Gepubliceerd: 16 juli 2007 - 799

Dit past bij 'Nieuwe dienstregeling NS geen verbetering'