Bezoekdatum 8 oktober (geschreven op 9 oktober 2022)
met een groep
In ons gezelschap van 7 personen, was 1 in een rolstoel. Wisten dat we tot eerste platform konden. Dit stond vermeld op de site. Vooraf tickets gekocht, moesten echter aansluiten in de tickets koop rij. Op mijn vraag of het mogelijk was om toch naar de top te gaan met behulp van stokken wist ze geen antwoord. Bij navraag kon dat wel, alleen kon de rolstoel niet mee en er stond een lange rij voor naar de top. Nou een uur in de rij staan op 1 been, andere is geamputeerd, met stokken als steun; dat zal niet gaan. Hoe lang je moest wachten wist ze niet. Eigenlijk kwam het er neer dat ze geen idee hadden hoe iemand met behulp van stokken naar de top kon. Zelf dan maar ervaren. Dat was een heel gepuzzel want hoe je waar moest komen staat niet (goed) aangegeven.
Van het basisplatform moet je ongeveer 12 trappen op om op het platform te komen waar de lift staan naar platform 1. Om bij de lift te komen nog drie trappen. Dit alles gedaan, rolstoel getikt want die moest mee omdat de wachttijd tot de spectaculaire show naar de top lang was. Nou, misschien 5 minuten gewacht en van een spectaculaire show was geen sprake. Wat lichteffecten en harde disco muziek; dat was het. Op de terugweg iets gedronken. Wat een succes. De mevrouw die mij heeft geholpen, heeft 5 woorden tegen mij gezegd. Mevrouw, en ze wees dat ik de bestelling ergens moest afhalen en op mijn aangeven dat ik een koffie miste, heeft u niet besteld.
Kortom, de Euromast is voor iemand met een mobiliteit hulpmiddel niet geschikt; de medewerkers zijn niet gastvrij, niet vriendelijk, bot en van een spectaculaire show is geen sprake. Een zeer duur uitje voor een hoop ellende van 1,5 uur waarvan we een uur of hebben gewacht of bezig waren met verplaatsen.
Beoordeling gegeven door Greet van der Tempel.