Bezoekdatum 29-6-2012 (geschreven op 30 juni 2012)
zakelijk
Van een bedrijf waarvoor mijn man werkt, kregen wij een uitnodiging om een dagje te gaan varen naar Antwerpen.
Het was een verzorgde reis, hapje en drankje inbegrepen.
Om 13.00 uur aanwezig en om 13.30 zouden we vertrekken. Door mijn werk schoot de lunch erbij in. Om 14.30 , ondertussen reuze trek, kregen wij een kopje koffie aangeboden met een heerlijke Zeeuwse bolus. Toen ik zag dat niet iedereen er eentje wilde, en een volle schaal naar de keuken werd gebracht trok ik de stoute schoenen aan en vroeg aan een van de medewerkers of ik, áls er over waren, een extra bolus mocht. De enige dame van het personeel dat een andere kleur t-shirt droeg bleek de eigenaresse. Na overleg met haar vernam ik dat het niet mocht. Ik heb de eigenaresse erop aangesproken. Haar antwoord was dat ze het 'raar' vond (!!). Ik heb benadrukt dat de bolussen toch echt al afgerekend waren, en desnoods ik ervoor wilde betalen. Helaas, ze vond het niet nodig. Na nog een uur kwamen de zoutjes op tafel. Een van de andere medewerkers geneerde zich nogal voor het voorstel en bracht me een extra schaaltje. En excuseerde zich voor het gedrag van de eigenaresse.
Later in de middag was er binnen in het schip een voorstelling (monoloog). Dit werd helaas verstoord door het geklets van het personeel, eigenaresse deed overigens gewoon mee.
Het buffet dat later werd geserveerd was heerlijk.
De reis duurde al met al een stuk langer dan gepland, een aantal gasten hadden kaarten voor een voorstelling in Antwerpen, en hebben de eerste helft gemist. Blijkbaar had de schipper geen rekening gehouden met het tij.
Beoordeling gegeven door anja.