2 negatieve ervaringen in twee dagen
Bezoekdatum 10 juni en 12 juni (geschreven op 18 juni 2024)
met oudere kinderen
Al 20 jaar komen we tweejaarlijks klimmen met onze middenbouw klassen. Onze eerste groep dit jaar zou op maandag 10 juni gaan klimmen maar er werd erg veel regen voorspeld wat wij als docenten onverantwoord vonden om te gaan klimmen. Wij willen deze verantwoordelijkheid niet op ons nemen en annuleerden vroegtijdig in de ochtend omdat we ons klimprogramma moesten vervangen door wat anders. Het was die dag vrijwel de gehele dag regen en er viel die dag in die regio 32 ml aan neerslag. Joytime beloofde deze annulering intern te bespreken en ons over de afhandeling te berichten. Zonder een telefoontje of andere berichtgeving kregen we de volledige gepeperde rekening gepresenteerd via de mail. Hoe onpersoonlijk en niet zoals afgesproken. We moesten voor 45 personen volledig betalen en men was niet bereid ons enigszins tegemoet te komen. Onze tweede groep leerlingen (29 personen) die woensdag 12 juni ging klimmen werd allerbelabberdst begeleid en geïnstrueerd. Niet zoals we dat de afgelopen jaren van Joytime gewend zijn. We kregen een vluchtige/snelle uitleg en werden al snel losgelaten. Docenten van onze school hebben meer begeleid en aanwijzingen gegeven dan de aanwezige jongemannen ter plaatse. Met name wanneer het gaat om veiligheid en uitvoering van vaardigheden hadden ze veel meer moeten/kunnen doen. De begeleiding stond te nixen, grappen, roken en gooiden speels met bladeren en takjes naar elkaar. Te gênant voor woorden. Al met al dit schooljaar 2 (zeer onverwacht) negatieve ervaringen met Joytime. Ook na telefonisch contact hierover bleef men niet bereid tot een schikking en/of een excuus voor de 2e klimsessie. Erg teleurstellend.
Beoordeling gegeven door Praktijkonderwijs Dokkum.