Bezoekdatum Juli 2019 (geschreven op 24 september 2020)
met partner
Ronduit een onbeschoft bedrijf!
Begin Juli een boottochtje door de Rotterdamse haven gepland. Via de website daags ervoor een ticket gekocht in verband met een eerdere ervaring met aan het loket een ticket te kopen waarbij na 15 minuten in de rij staan de personen voor ons tickets voor diezelfde boottocht werd verkocht en aan ons klakkeloos werd gemeld dat de boot vol was. We konden boeken voor de boot 1,5 uur later. Geen aankondiging terwijl je in de rij staat hoeveel plaatsen er nog beschikbaar waren. We hadden geen zin om daar eerst nog eens 1,5 uur rond te hangen om vervolgens ook nog weer een euro of acht parkeer geld te moeten betalen. De parkeergarage was namelijk vol en na een minuut of twintig te hebben gewacht op vrijkomende plekken kwam er nog geen schot in en hebben we uit nood omdat we de afvaart niet wilden missen buiten de parkeergarage geparkeerd wat het dubbele tarief is. Geleerd van die ervaring komen we een week later met de ticket in de hand naar de steiger. 5 minuten voor de afvaart is de Abel Tasman waarvoor we hadden geboekt nog niet in zicht. Ook staat er nog niet veel volk te wachten Alleen de James Cook ligt aan de steiger maar daar zien we ook geen enkele actie. Maar eens vragen hoe dat zit aan de ticketbalie. Daar krijgen we doodleuk te horen dat de afvaart van elf uur vanwege “technische redenen†niet doorgaat. Geen enkele aankondiging hierover via mail of SMS (deze gegevens dien je op te geven bij bestelling) of zelfs bij de steiger ,dat is kennelijk ook te veel moeite. (Terwijl Spido nogal wat noten op de zang heeft als het gaat om annulering wanneer je zelf verhinderd bent) Op mijn vraag wat dan die technische reden is krijg ik het antwoord dat de boot stuk is. Waarom varen we dan niet met de James Cook vraag ik. Ja die is stuk.(maar ligt gewoon aan de kade) Maar wij zouden varen met de Abel Tasman om 11 uur. Ja daar is mee geruild krijg ik als antwoord.
We kunnen u wel omboeken voor de afvaart 3 kwartier later. Of u kunt u geld terugkrijgen. En wie gaat dan mijn parkeergeld betalen is mijn vraag. Daarin kunnen wij niets voor u betekenen krijg ik als (duidelijk standaard)antwoord. Ik zal dus als ik nog mee wil niet alleen maar dubbel mijn tijd kwijt zijn (welke ik eigenlijk niet heb omdat we meer dingen gepland hebben die dag), maar ook dubbel parkeergeld moeten betalen omdat Spido te beroerd is om bij een defecte boot een andere uit hun vloot in te zetten. Omdat je voor het blok staat gaan we toch maar proberen bij kenteken parkeren de tijd te verlengen. U voelt hem al aankomen, dit gaat niet. Hoewel het kenteken en de betaalde parkeertijd bekend is betaald u gewoon weer vanaf de begintijd het parkeer tarief. Dat zou betekenen dat we onderhand 4 keer het tarief moeten betalen van de parkeergarage voor een boottochtje .Dit word me echt te gortig en we besluiten noodgedwongen met dank aan Spido van de boottocht af te zien.
De verloren tijd brengen wij dan maar door aan de kade in de zon. Daar wordt mij duidelijk wat de echte reden is voor de "uitval". Te weinig passagiers! Om 11:45 komt de Abel Tasman binnenvaren. Ik heb ze geteld ,er waren 164 passagiers aan boord. De website laat nu zien, als je tenminste net doet of je boekt dat alleen de Abel Tasman die ochtend om de anderhalf uur vaart en verder geen schip is ingezet. Een dubbele shift mensen is dus slechts 164 man op een boot waar er 300 op kunnen. Na de ochtend veranderd dat, nu is de James Cook kennelijk ineens gerepareerd.(Hoewel er geen enkele actie te zien is geweest op die boot) Er zijn tegenwoordig van die bedrijven in Nederland die echt té makkelijk hun geld verdienen. Daar ben je als klant een stuk vuil.
Beoordeling gegeven door Rosbergen.