Bezoekdatum juli 2014 (geschreven op 19 juli 2014)
met jonge kinderen
Met een grote groep kinderen zijn wij in de zomervakantie naar Linnaeushof geweest. De reservering vooraf verliep moeizaam, het contact stroef. Aangekomen op de locatie is een begeleider in de rij gaan staan. Deze werd doorverwezen naar de groepsingang. Na daar in de rij gestaan te hebben werd deze terug verwezen naar de kassa, alwaar 2x in de rij gestaan moest worden ("deze kassa kan geen groepskorting geven"). Bij de kassa bleken er spontaan 2 kinderen extra geteld te zijn, hierover is flink gediscussieerd. Wij weigerden meer te betalen dan nodig, zij weigerden opnieuw te tellen.
Na een voor de kinderen leuke dag in het (overvolle) park, kwamen zij om half 6 bij de souveniershop, waar ze hun zakgeld (contant per kind meegekregen van de ouders) mochten besteden. Een van de begeleiders heeft dit op datzelfde moment aangegeven bij de medewerkers aan de kassa. Een aantal kids stonden al in de rij toen plots de kassa werd gesloten (kassalade eruit) en er alleen nog gepind kon worden. De kinderen konden, uiteraard, niet pinnen. Een van de meisjes (stuk voor stuk ogenschijnlijk minderjarige medewerkers) kwam naar ons toe met de mededeling dat de kinderen alleen nog konden pinnen. Op ons antwoord dat de kinderen geen pinpas hebben en alleen, zoals vooraf duidelijk besproken, contant geld antwoordde zij "hoezo kunnen ze niet pinnen". Onze reactie dat een kind van 7 geen pinpas kan hebben, viel niet in goede aarde. We hadden maar eerder moeten komen. Om 6 uur sloot het park, om 6 uur sloot tevens de souveniershop. Dat we het vooraf kortgesloten hebben, dat kinderen alleen konden pinnen en dat een tiental kinderen al meer dan 5-10 minuten in de rij stond om af te rekenen deed er niets aan af.
Het gevolg van 21 ontzettend sippe kinderen, waarvan enkele huilend, en een ontzettende geirriteerde begeleiding als gevolg van de volstrekt onbegrijpelijke handelswijze van het personeel.
De kinderen hebben het naar hun zin gehad, maar dat is alles behalve te danken aan het personeel. Zij zijn volstrekt klantonvriendelijk, kindonvriendelijk zelfs, en weigeren ook maar 1 stap extra te zetten.
Beoordeling gegeven door Olaf.