Waardeloze service
Bezoekdatum 25-06-2017 (geschreven op 28 juni 2017)
met partner
Zondag 25 juni gingen mijn vriendin en ik mountainbiken in de Ardennen. Via RHM BuitenSport huurden wij twee mountainbikes. We kregen een reparatie-set mee + het telefoonnummer van de lokale werkneemster. We konden haar onderweg bellen voor hulp als we problemen hadden. Het mountainbiken over het asfalt zorgde voor weinig problemen, dit is een stukje van zo'n 3 minuten. Hierna begonnen we aan de eerste afdaling van de route. Na enkele minuten vroeg ik aan mijn vriendin of ik een slag in mijn band had, dit was niet het geval. We fietsten door tot onderaan de afdaling, waar we rustig de fiets konden bekijken. De band bleek vrijwel helemaal leeg. Dit is bij mountainbikes helaas niet te zien als er geen gewicht op staat, dus we hebben dit vooraf niet geconstateerd. Gelukkig hadden we van RHM een fietspomp mee gekregen. Na 15 minuten intensief pompen was er een zeer kleine hoeveelheid lucht in de band toegevoegd. Ik bestuurde de fiets uitvoerig en de band bleek niet lek te zijn. Conclusie: defecte pomp. We belden de werkneemster van RHM buitensport om haar hulp in te schakelen. Zij had de routes echter nog nooit gefietst en wist zodoende na een uitgebreide uitleg nog steeds niet waar wij waren. De hulp die zij bood was: "jullie kunnen teruglopen en nieuwe mountainbikes ophalen". Inmiddels waren er bijna 45 minuten verstreken en waren wij onderaan de afdaling beland. Dit stuk teruglopen is geen wandelingetje van 10 minuten, we waren dan ook zeer teleurgesteld over de aangeboden oplossing. Teruglopen zou minimaal een uur in beslag nemen. We vroegen haar om een redelijke oplossing. Wij waren immers twee uur van onze huur kwijt door een defecte fiets + defect gereedschap. Zij kon niks voor ons betekenen. Dit vonden we erg teleurstellend om te horen en we vroegen nogmaals om een redelijke oplossing. De werkneemster zou op enig aandringen haar coördinator bellen. Bij terugkomst (na een uur lopen) bleek dat de coördinator ook niet van plan was om ons tegemoet te komen. Wij waren op dat moment helemaal klaar met RHM en besloten om de mountainbikes in te leveren en geen nieuwe fietsen te pakken. Na vele belletjes mailde het hoofdkantoor ons terug. Zij vonden het alsnog redelijk om ons tegemoet te komen. Ze bieden ons een gratis dagje mountainbiken aan in de Ardennen. Dit tegoed moeten wij binnen een jaar gebruiken. Nou gaan mijn vriendin en ik niet ieder jaar op vakantie naar de Ardennen, wat ik de service afdeling van RHM vertelde. Zij mailden echter terug dat ze niet van plan zijn een andere oplossing aan te bieden. Waardeloos.
Beoordeling gegeven door Ivar Hoekema.