Vele maanden uitstel
Bezoekdatum 10-10-2022 (geschreven op 11 oktober 2022)
met een groep
Helaas kennisgemaakt met een minder positieve kant van Ballonvaartcentrum Van Manen. Na een jaar met een sterfgeval, een verhuizing en nog meer, boekte ik begin juli een privéballonvaart met ons gezin en een paar andere kinderen. Drie keer werd een geplande vlucht geannuleerd vanwege weersomstandigheden. Daar kan niemand wat aan doen. Wat niet gelijk duidelijk was: Van Manen kampt met achterstanden door corona. Er moesten nog vluchten van twee jaar geleden worden ingehaald. Verder heeft men moeite om roosters rond te krijgen, door tekort aan personeel en afnemende beschikbaarheid van werknemers. Als een vlucht wordt afgezegd, kun je voor een reservedatum alleen terecht op nog openstaande datums. Je moet weer achter in de rij aansluiten. Telkens weer 4 of 5 weken wachten. Wij mogen nu in maar/april weer een gokje wagen, dat is 8 maanden verder. Als je voor 1.260 euro een ballonvaart boekt, denk je aan iets feestelijks. Dan wil je niet horen: 'Anders storten we het geld gewoon terug.' Of: 'Normaal heb je binnen twee weken na boeking een vlucht.' Kennelijk is van dienstverlening alleen sprake bij de boeking en wanneer de vlucht doorgaat. Anders is de klant een verliespost, die ergens achteraf moet worden ingepland. In plaats van met een vrolijke herinnering zitten we nu met een zure en langslepende zaak. Ik heb alles nu geannuleerd, ik wil niet een jaar aan het lijntje worden gehouden.
Beoordeling gegeven door R Doornekamp.